Posted by on 25 lipca 2018

W zależności od rodzaju środka, ilość zagęszczonej substancji różni się. Na rynku obecne są tabletki, syrop, kapsułki musujące lub oleje. Każdy z nich charakteryzuje się innym stopniem natężenia substancji leczniczej. Nie da się ukryć, że witaminy najlepiej dostarczane są z pożywienia. Witamina D3 największe stężenie znajduje niepodważalnie w rybach. Węgorz, śledź, dorsz, łosoś, makrela, czy sardynki to te produkty, które są najbardziej polecane. W kolejce znajduje się ser żółty, mleko ludzkie oraz krowie. Ważne, aby żywność była świeża, ze sprawdzonego źródła, ponieważ w przeciwnym razie możemy nie dostarczyć odpowiedniej dawki witaminy. W przypadku D3 jest to ważne, ponieważ jest ona jedną z tych, które rozpuszczają się w tłuszczach. Dlatego jej wchłonięcie przez organizm jest możliwe dopiero po wcześniejszym rozpłynięciu. Nie znając tego faktu, suplementacja okazuje się zbędna. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza w sezonie zimowym, kiedy najbardziej jesteśmy narażeni na jej niedobory, przynoszące niechciane konsekwencje.

Posted in: Bez kategorii
Tags:

Powiązane tematy z artykułem: Witamina D3